Zonder je eigen identiteit uit het oog te verliezen

Nieuw publiek bereiken met contentmarketing

Hoe krijg je het voor elkaar om een nieuw publiek te trekken, zonder je eigen karakter te verliezen? Irma Machielse legt het uit aan de hand van drie concrete tips.

Door Irma Machielse

Irma Machielse heeft 25 jaar werkervaring als (content)marketeer en communicatieadviseur bij diverse commerciële en non-profitorganisaties en is eigenaar van adviesbureau ROEM Master.
Fotocredit

Unsplash

Contentmarketing in kunst en cultuursector onderbenut

Voor contentmarketing is de kunst- en cultuursector een feestje! Waar commerciële merken en organisaties vaak flink hun best moeten doen om met content authentiek en geloofwaardig te zijn, storytelling in te zetten en een beleving te creëren, zijn deze elementen in de kunst- en cultuursector al van nature aanwezig. Achter ieder kunstwerk, toneelstuk of muziekstuk zit een verhaal en ook iedere artiest of kunstenaar heeft zijn of haar eigen verhaal. Daarnaast delen enthousiaste bezoekers veelvuldig hun ervaringen op social media.